Już niebawem ferie, wszyscy odczuwają zmęczenie, ale nie czwartoklasiści! Na lekcjach języka polskiego omawiali lekturę Kajko i Kokosz. Przy tej okazji wykorzystali popularne gry i zabawy, by utrwalić treści komiksu. Uczniowie zagrali w TABOO- każdy zespół otrzymał zestaw kart związanych z komiksem. Gracze kolejno losowali karty, a ich zadanie polegało na wyjaśnieniu pozostałym graczom wylosowanego hasła bez wykorzystania zapisanych pod nim zakazanych słów. Za złamanie zakazu otrzymywali żółtą kartkę, która była ostrzeżeniem, następnie czerwoną- przejęliśmy troszkę zasad z boiska. Wygrywał uczeń, który po zakończeniu rozgrywki miał najwięcej odgadniętych kart. Kolejną formą nauki przez zabawę było wykorzystanie kości Story Cubes, które były inspiracją do tworzenia niezwykłych historii. Z humorem, dreszczykiem, łezką w oku… Ile grup, tyle pomysłów. Każda zespół wybierała własny zestaw kości. Wykorzystując w dowolnej kolejności motywy z rzuconych kości układali opowiadania. Prezentacja każdej grupy budziła wiele emocji. Zainteresowanie lekcją i zaangażowanie uczniów przy wykorzystaniu niecodziennych pomocy dydaktycznych- BEZCENNE!
sty 26 2018
MALOWANIE SŁOWAMI, CZYLI JAK OPOWIEDZIEĆ KOMIKSOWĄ HISTORYJKĘ
Permalink do tego artykułu: http://sp130.edu.pl/2018/01/26/malowanie-slowami-czyli-jak-opowiedziec-komiksowa-historyjke/