Zajęcia świetlicowego klubu podróżnika poświęcone są podróży w szerokim rozumienia tego słowa. Podróży jako akcji rozbudzającej zainteresowanie światem; jego różnorodnością pod względem biologicznym i kulturowym obejmującą poznawanie świata ludzi i zwierząt. Przedstawiane na zajęciach treści miały za cel pobudzić uczniów do:
– czynnej aktywności turystycznej; odwiedzin pobliskiego lasu, łąki, wsi, miasteczka,
– zaciekawienia otaczającym go światem,
– zainicjowania refleksji nad pięknem, różnorodnością i złożonością świata,
– zbudowania otwartej postawy wobec innych kultur i doświadczeń
– wykształcenia umiejętność posługiwania się mapą, kompasem, przewodnikiem, sprzętem turystycznym
– dzielenia się na forum swoimi spostrzeżeniami i wspomnieniami
– zrozumienia, że warto marzyć i marzenia spełniać.
Tematyka zajęć obejmowła mi.in.:
„Ziemia w siedmiu kontynentach”, „Ziemia planeta ludzi”, „Ziemia planeta zwierząt”, „Ziemia – niebieska planeta”, „Obrazki z Polski”, „Muzeum sztuki cyfrowej w Tokio”, „Parki Narodowe – zasady zachowania”, „Parki Narodowe – Białowieża, „Parki Narodowe – Serengeti”, „Cuda natury”, „Cuda architektury”,” Paszport – przepustka do świata”, „Flamenco, tango, polonez – tańce narodowe”, „Unia Europejska – międzynarodowa rodzina”,” Madryt, Praga, Rzym – najpiękniejsze miasta Europy”, „Pieprz i vanilia – zapachy i smaki świata”, „przewodnik – drogowskaz turysty”, „Namiot, śpiwór, karimata – ekwipunek turysty”.