Zespół nauczycieli szczegółowo przeanalizował wszystkie uwagi rodziców, nauczyciele brali także pod uwagę zdanie dzieci ( informacje od uczniów wychowawcy uzyskali droga online ).
Biorąc pod uwagę wyjątkową sytuacje społeczną, dobro uczniów, indywidualizację pracy z uczniami, indywidualna sytuację każdego dziecka uzgodniono i zaakceptowano następujący algorytm prowadzenia nauki zdalnej:
KLASY I – IV
1.Podanie tematyki zajęć, zamieszczenie filmu (nie dłuższego niż. 5 minut), prezentacji, instrukcji do zadań – zadania zamieszczamy do godziny 12:00
2.Podanie zadań, ćwiczeń (z książki, podręcznika)
3.Przypomnienie o dyżurze na czacie – czas do komunikacji z nauczycielem , dodatkowe wskazówki indywidualne, dodatkowe tłumaczenie
4.Oprócz informacji o wymaganiach przekazywanych na platformie Office 365, nauczyciele przekazują informacje rodzicom za pośrednictwem dziennika librus.
KLASY V – VIII
1.Podanie tematyki zajęć, umieszczenie filmu, instrukcji, wytłumaczenie poruszanego tematu.
2. Zamieszczenie zadań w folderze ZADANIA najlepiej do godziny 12:00 (korzystamy z podręcznika i ćwiczeń oraz sugerowanych przez MEN źródłach)
3. Zachęcenie uczniów do korzystania z dyżurów na czacie – czas na wytłumaczenie zadań, udzielenie wskazówek, wsparcie indywidualne uczniów, czas na konsultacje z rodzicami.
Michał Wojciechowski – pomoc dzieciom w obsłudze office 365, sprawy techniczne związane ze zdalnym nauczaniem.
Nauczyciele podjęli decyzję, że termin wykonania zadania upływa w dniu następnym po wyznaczeniu zadania , może być też indywidualnie określony przez nauczyciela (z zastrzeżeniem, że nie może być krótszy niż dzień następny).
Z uwagi na liczne przeszkody np. brak wystarczającej ilości sprzętu u uczniów, przymus podzielenia się komputerem z rodzeństwem i rodzicami, którzy też pracują zdalnie, często brak wiedzy rodziców nt. zadań i brak możliwości wsparcia edukacyjnego uczniów oprócz przygotowania i prowadzenia nauki zdalnej nauczyciele dyżurują w ustalonych godzinach:
L.p Nauczyciel poniedziałek – piątek godziny:
1. Ewa Olszewska 13:00 – 14:00
2. Donata Kisiel 19:00 – 20:00
3. Olga Pęzik 11:00-12:00
4. Ewelina Maćkowiak 16:00-17:00
5. Ola Charchowska 15:00-16:00
6. Monika Matyjaszczyk 12:00 – 13:00
7. Małgosia Zagórska Dyżur poranny 9:00 – 10:00
Pedagog 18:00- 19:00
8. Paulina Michalik 10:00-11:00
9. Krzysztof Bednarek 11:00-12:00
10. Joanna Benkes 14:00-15:00
11. Agata Gręda 11:00-12:00
12. Kasia Kasprzyk 14:00- 15:00
13. Agnieszka Woźniacka 15:00-16:00
14. Ania Romańska 10:00-11:00
15. Monika Kubiak 15:00-16:00
16. Ela Płuciennik 13:00 – 15:00 – tylko czwartek
17. Beata Kostrzewa 16:00- 18:00 – tylko czwartek
18. Michał Wojciechowski Dyżur poranny 9:00 – 10:00
Dyżur popołudniowy 16:00 – 17:00
3. Nauczanie zdalne w warunkach sytuacji kryzysowej np. czasowego zawieszenia zajęć w szkole reguluje paragraf 6 Szkolnego Regulaminu Oceniania, który znajduje się w dokumentach szkoły, na stronie szkoły.
4. Dyrektor Szkoły zaapelowała o ograniczenie programów nauczania do minimum, ze względu na możliwości techniczne uczniów i nauczycieli, jednocześnie zaakcentowała, że uczeń oraz jego rodzice mają prawo i możliwość wnioskowania o dodatkowe trudniejsze lub ilościowe zadania z poszczególnych przedmiotów. Zależnie od możliwości psychofizycznych dziecka i możliwości sprzętowych.
5. Nauczyciele wyrazili gotowość do dalszych modyfikacji metod i form pracy, po kolejnych doświadczeniach w zakresie zdalnego nauczania.
6. Nauczyciele przeanalizowali szczegółowo sytuację uczniów, którzy nie logują się, logują się rzadko lub nie wykonują zadań.
Ustalono monitorowanie na bieżąco uczniów.