Piastowskim szlakiem …

W dniach 30-31 maja 2016r klasa III wyjechała na długo wyczekiwaną dwudniową wycieczkę klasową.  Już od wczesnych godzin porannych towarzyszyła nam piękna pogoda,  można by rzec… upał.  I choć droga wyjątkowo nam się dłużyła szczęśliwie dojechaliśmy do Solca Kujawskiego, gdzie z niecierpliwością czekaliśmy na wszystkie dostępne tam atrakcje.  Wędrując ścieżką dydaktyczną, podczas której poznaliśmy tajemnice wymarłych już dinozaurów, dostrzegliśmy wśród nas kolegę, którego wiedza o tych zwierzętach  jest ogromna! Kacper Dominiak zachwycił odpowiedziami nie tylko przewodnika, ale i nas wszystkich! Byliśmy z niego dumni!

JuraPark zachwycił nas jeszcze pięknym placem zabaw. Naszej radości nie było końca! Ograniczał nas tylko czas, a i on płynął bardzo szybko.

Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni udaliśmy się do miejsca naszego noclegu – Wenecji! Choć nikt z nas nie ujrzał „kanałów” to każdy mógł zobaczyć piękny widok na jezioro oraz rozległy wokół plac. Najbardziej jednak spragnieni byliśmy spędzenia wspólnego czasu w naszych pokojach. Niektórzy  z wrażenia … prawie nie zasnęli!

Poranek witaliśmy w Biskupinie. Wokół było jeszcze cicho gdy my spacerowaliśmy ścieżką w kierunku osady.  Zaglądaliśmy do każdej z chat i przyglądaliśmy się ze zdziwieniem jak można było się pomieścić w tyle osób w tym jednym miejscu. W jednej z chat wysłuchaliśmy wykładu na temat historii pieniądza. Wyposażeni w wiedzę przystąpiliśmy do wykonania oryginalnej (samodzielnie wybitej) monety – denara. Po wizycie w muzeum udaliśmy się w dalszą podróż … tym razem do Gniezna.
Wzgórze Lecha ukazało nam piękną katedrę, a przewodnik przybliżył nam ciekawą historię tego miejsca i najbardziej znanych drzwi.

Wycieczkę Szlakiem Piastowskim zakończyliśmy w Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie.  Historia powstania naszego państwa jest nam coraz bliższa.

Z prezentami dla najbliższych i dla siebie, łykiem historii  Polski  wróciliśmy szczęśliwie do domu. Z wycieczki na pewno pozostaną wspomnienia.IMG_5850 IMG_5752IMG_5785IMG_5757IMG_5774 IMG_5737 IMG_5811 IMG_5837 IMG_5849IMG_5746 IMG_5749

Permalink do tego artykułu: http://sp130.edu.pl/2016/06/01/piastowskim-szlakiem/