Z WIZYTĄ POD WAWELEM …

Do tego wyjazdu klasa II i III przygotowywała się już od początku roku i … doczekała się dwudniowej wycieczki do Krakowa! 18 maja 2015r, tuż przed godziną siódmą, spakowani , w komplecie wyruszyliśmy w kierunku naszej dawnej stolicy.

Pierwszym punktem wycieczki był Ojcowski Park Narodowy. Przy pięknej pogodzie podziwialiśmy Maczugę Herkulesa oraz zamek na Pieskowej Skale. Jadąc krętymi drogami odkrywaliśmy niezwykłe pozostałości skał wapiennych.

Choć pogoda sprzyjała spacerom to nas czekała … wizyta w kopalni soli w Bochni. Z niecierpliwością, a jednocześnie z niepokojem wchodziliśmy do windy, która zawiozła nas na do kolejnej kolejki, tym razem podziemnej. Choć chwilę, ale mieliśmy okazję jechać „górniczym metrem” . Idąc podziemnymi korytarzami poznaliśmy historię wydobycia soli, trud górniczej pracy , a także historię Polski.

Nocleg w Wieliczce minął bardzo szybko!! Poranek rozpoczęliśmy od krótkiego spaceru po Wieliczce. Widok tężni solankowych z otaczającym go parkiem wzbudził nasz duży zachwyt.

Tego dnia najbardziej czekaliśmy jednak na wizytę w Krakowie! Rozpoczęliśmy ją z Kopca Kościuszki, gdzie roztaczał się piękny widok na całą naszą dawną stolicę! Udało nam się również zobaczyć kolejny, spośród pięciu – Kopiec Piłsudskiego. U podnóża kopca zwiedziliśmy Muzeum Figur Woskowych oraz wystawę o naszym bohaterze narodowym – Tadeuszu Kościuszce.

Piękna pogoda dopisała nam do końca wycieczki. Spacerując brzegiem Wisły podziwialiśmy wzgórze wawelskie oraz smoka, która straszył nas ogniem. Wiedzeni ciekawością byliśmy również w Smoczej Jamie – zimnej i trochę ciemnej. Na szczęście – wyszliśmy z niej cali i zdrowiJ

Z zainteresowaniem oglądaliśmy piękne zabytki Krakowa: Katedrę z grobami polskich królów , Dzwon Zygmunta, dawne fortyfikacje – umocnienia i baszty, Rynek Główny z Sukiennicami oraz piękny Kościół Mariacki z ołtarzem Wita Stwosza. Udało się również usłyszeć hejnał z wieży, za który podziękowaliśmy hejnaliście gromkimi brawamiJ Wszyscy widzieliśmy, że do nas pomachałJ

Zadowoleni, z plecakami pełnymi prezentów dla najbliższych wróciliśmy do domów. Wycieczka pozostawiła nam mnóstwo pięknych wspomnień!

zobacz galerię zdjęć

Permalink do tego artykułu: http://sp130.edu.pl/2015/05/21/z-wizyta-pod-wawelem/